Socratisch, speels en ontwikkelingsgericht met elkaar in gesprek!
Niet zweverig of vaag maar eerlijk en daadkrachtig!
EDUCATING THE MIND
WITHOUT EDUCATING THE HEART
IS NO EDUCATION AT ALL.
- ARISTOTELES -
ONTWIKKELINGSGERICHTE GESPREKKEN
Het voeren van ontwikkelingsgerichte gesprekken richt zich op de leerling in relatie tot zijn grotere geheel. De benadering gaat ervan uit dat iedereen die zich ontwikkelt een onlosmakelijke invloed heeft op de ontwikkeling van zijn omgeving.
De vier ontwikkelsporen waarop je de leerling aanspreekt zijn:
- zelfsturing (hoe pak ik het aan? / Hoe pakken wij het aan?)
- project ( wat staat mij te doen? / Wat staat ons te doen?)
- identiteit (wie ben ik? / Wie zijn wij?)
- groter geheel (waartoe behoor ik? / Waartoe behoren wij?)
De gesprekken dragen bij aan de persoonsvorming en socialisatie van je leerlingen. Door jouw coachende manier van vragen stellen, krijgen je leerlingen meer inzicht in hun eigen toegevoegde waarde en drijfveren. Het leerproces is van henzelf en hierdoor zullen ze groeien in zelfsturing.
Jouw gesprekken dragen bij aan een groepsdynamiek die gestoeld is op gelijkwaardigheid en inclusie.
INHOUD
In deze training oefenen we met verschillende werkvormen die jou in staat gaan stellen ontwikkelingsgerichte gesprekken te voeren met je leerling.
Neem bij interesse contact met me op en we plannen een afspraak om de voorwaarden verder te bespreken. Het programma kan volledig op maat worden gemaakt.
Bedankt voor uw bericht.
Ik neem zo snel mogelijk contact met u op.